افزایش سطح زیر کشت پنبه در راه است


درباره آخرین وضعیت برداشت پنبه اظهار کرد: برداشت پنبه در کشور از نیمه شهریور در استان گلستان آغاز می‌شود و سپس در مهر به اردبیل، مغان و خراسان‌ها و در آبان ماه هم به فارس و سمنان می‌رسد.

او با اشاره به اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد پنبه تولیدی استان گلستان از مزارع جمع‌آوری شده است، افزود: ۷۰ درصد پنبه‌های تولیدی آماده حمل به صنایع نساجی هستند.

کاویانی از استقبال کارخانه‌های روغن کشی از تخم پنبه خبر داد و گفت: امسال کارخانه‌های روغن کشی از تخم پنبه برای روغن کشی استقبال کردند، در حالی که سال گذشته کشاورزان در فروش تخم پنبه مشکل داشتند و اکثرا روانه دامداری‌ها می‌شدند.

مدیر عامل صندوق پنبه ادامه داد: بنابر آمار ۶۰ تا ۶۵ درصد برداشت پنبه در اردبیل انجام شده و در استان‌های فارس و خراسان برداشت به تازگی آغاز شده است.

او با بیان اینکه برداشت وش پنبه طی فصول پاییز و زمستان از مزارع کار سختی است، گفت: با توجه به آنکه برداشت پنبه تا اواخر بهمن در خراسان و فارس ادامه دارد، امیدواریم ماشین‌های برداشت پنبه تولید داخل و وارداتی افزایش یابند تا برداشت این‌ محصول دچار مشکل نشود.

کاویانی از کاهش واردات پنبه خبر داد و گفت: امسال بنا به دلایل مختلف، واردات پنبه کاهش یافته است که با این وجود امیدواریم صنعت نساجی دچار مشکل نشود.



موضوعات: انتشارات عمومی,
[ بازدید : 177 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 4 آذر 1399 ] [ 17:01 ] [ محتوا گذار ]
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]