بهترین خودروهای ارزان قیمت چینی در بازار ایران / شهریور 1402
اگر به دنبال خرید یک خودروی جدید چینی با قیمت زیر میلیارد و پانصد میلیون تومان هستید، این مقاله کارمادئو را بخوانید تا بهترین گزینه ها را بدانید.
در حال حاضر در بازار خودروی ما، اکثر خودروهای چینی بیش از یک میلیارد تن ارزش دارند و در واقع جایگاه خودروهای خارجی شده اند که سال ها پشت سر موانع واردات بودند. اما وقتی به خودروهای تولید شده در این کشور نگاه می کنید، نمونه های چینی کمتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تن را می بینید و این خودروها را باید خودروهای ارزان قیمت چینی نامید. البته میلیاردها تن کم نیست و خیلی ها توان خرید آن را ندارند، اما وضعیت بازار خودرو در کشور به گونه ای شده است که مدل زیر دومی را کم می نامند. بنابراین در ادامه قصد داریم با ارزان ترین خودروهای چینی موجود در بازار کشور آشنا شویم.
MVM X22 Pro - MVM X22 Pro
قیمت کارخانه: 706 میلیون تومان
ارزان ترین کراس اوور چینی که در حال حاضر در بازار کشورمان قابل خرید است X22 Pro است. این خودرو در ابتدا چری تیگو 3x نام داشت که بر پایه هاچ بک چری فالوین یا ام وی ام 315 ساخته شده و اولین بار در سال 2016 معرفی شد.این کراس اوور با نام X22 توسط خودروسازان و نسخه فیس لیفت آن در ایران عرضه شد که در سال 2014 معرفی شد. 2020 با نام X22 Pro وارد ایران شد. این خودرو هم اکنون در دو نسخه دستی و اتوماتیک عرضه می شود که از نظر موتور با هم تفاوت دارند. نسخه دستی تازه عرضه شده به یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 116 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر مجهز شده و قدرت خود را به یک جعبه دنده پنج سرعته می رساند.
البته نسخه اتوماتیک از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو استفاده می کند که 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به گیربکس CVT متصل می شود. هر دو نسخه از نظر تجهیزات تفاوتی ندارند و هر دو از مواردی مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کروز کنترل، ترمز دستی برقی با نگهدارنده خودکار، صفحه نمایش 9 اینچی، گرمکن صندلی های جلو، سانروف و ... استفاده می کنند. نسخه دستی چون از موتور تنفس طبیعی استفاده می کند که سختی کمتری دارد و حدود 170 میلیون تومان قیمت کمتری دارد، انتخاب منطقی تری خواهد بود.
ماشین جک J4
قیمت کارخانه: 765 میلیون تومان
در کشور ما جک به واسطه مدل های J5 و S5 یک برند شناخته شده و محبوب به حساب می آید به همین دلیل کرمان خودرو از سال 1396 سدان اقتصادی جک J4 را در خط تولید قرار داده است البته این خودرو برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد. و مدل جدیدی نیست نام اصلی این سدان چینی A30 است اما در برخی بازارها مانند آمریکای جنوبی و ایران با نام J4 به فروش می رسد. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری 16 سوپاپه استفاده می کند که 103 اسب بخار قدرت و 146 پوند فوت گشتاور دارد. انتقال قدرت موتور از طریق جعبه دنده CVT انجام می شود.
استهلاک پایین، مصرف سوخت مناسب، ایمنی بالاتر نسبت به خودروهای داخلی به لطف پنج ستاره ایمنی سازمان C-Ncap و تجهیزات قابل قبول از ویژگی های مثبت این سدان چینی است. علاوه بر این، کرمان خودرو از پاییز 1401 گزینه های جدیدی از جمله نشانگر دنده، ترمز دیسکی عقب، کنترل پایداری و چراغ های روشنایی روز را به لیست تجهیزات J4 اضافه کرده است. از دیگر امکانات این خودرو می توان به آینه های جانبی برقی با گرمکن و فرمان، کامپیوتر، شش بلندگو، کروز کنترل، سنسور نور و صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.
اکنون S5 fac و ry tail - اکنون S5 است
قیمت کارخانه: 982 میلیون تومان
خدرو ایران چند سالی است که کراس اوور هما را به فروش می رساند و به لطف قیمت نسبتا مناسب و شبکه گسترده نمایندگی و خدمات پس از فروش توانسته نظر خریداران را به خود جلب کند. ارزان ترین کراس اوور Hema در ایران مدل S5 است که در سال 2014 معرفی شد و اگرچه تولید آن در سال 2018 با عرضه نسخه فیس لیفت (یا به قول هما نسل دوم) به پایان رسید. رسید اما همچنان ایران خودرو آن را حفظ کرد. خط تولید. این خودرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 149 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است که در مقابل رقبای هم قیمت مانند جک اس 3 و ام وی ام X22 پرو اتوماتیک، برگ برنده ای محسوب می شود.
در حالی که خودرو هایما S5 برای اولین بار با گیربکس CVT از نیمه دوم سال 1401 معرفی شد، ایران خودرو نسخه جدید خود را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه کرد که عملکرد بهتری را ارائه می کرد. این نسخه در ساخت سپرهای جلو، دستگیره های رادیاتور و کاتالیزورهای اگزوز پیشرفت هایی داشته است. از ویژگی های کلیدی کراس اوور چینی می توان به کنترل کشش و پایداری، شش ایربگ، صفحه نمایش 7 اینچی، آینه های جانبی تاشو، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی های جلو، سقف، کنترل های خورشیدی، رانندگی و غیره اشاره کرد. به ندرت دیده می شود. در مجموع هایما S5 به دلیل داشتن موتور قدرتمند توربو، آپشن های معقول، کابین جادار و پشتیبانی از ایران خودرو، یکی از بهترین انتخاب های کراس اوورهای چینی زیر یک میلیارد تومان محسوب می شود.
گیلاس آریزو 5
قیمت: 1 میلیارد و 55 میلیون تومان
با اینکه قیمت آریزو 5 بیش از یک میلیارد تومان است اما از این حد نمی گذرد و به همین دلیل با کمی خوشحالی می توان آن را در لیست ما قرار داد. آریسو 5 سال است که در بازار کشورمان حضور دارد و به لطف آپشن های فراوان، طراحی قابل قبول و شبکه گسترده نمایندگی ها با استقبال خوب مدیران خودرو مواجه شده است. در حال حاضر این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می برد که 145 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال نیروی موتور از طریق گیربکس CVT انجام می شود، اما این گیربکس از 9 دنده مصنوعی استفاده می کند که حس تعویض دنده را تحریک می کند.
آریسو 5 دارای شش کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف، آینه های جانبی تاشو برقی، صفحه نمایش 8 اینچی، دوربین دید عقب، ترمز دستی برقی با نگه داشتن خودکار، کنترل پایداری و کنترل کشش، تودوزی چرمی و بسیاری دیگر به صورت اختیاری است. علاوه بر این، مدیران خودرو اخیرا نسخه جدیدی از این سدان چینی را با نام آریزو 5 اس یا اسپرت ارائه کردند که از طراحی تهاجمی تری در جلو، دو گزینه جدید برای گرمکن صندلی های جلو و تنظیم برقی صندلی راننده بهره می برد. آریسو 5 به لطف عملکرد عالی قوای محرکه و آپشن های مناسب، یکی از سدان های قابل قبول در رده قیمتی 1 میلیارد تومانی خواهد بود.
TIGGO 7 PRO - TIGGO 7 PRO
ارزش شرکت: 1 میلیارد و 450 میلیون تومان
به گزارش کارمادیو، نسل جدید چری تیگو 7 که اکنون با برند فونیکس در بازار ایران ظاهر شده است، طراحی جدید شرکت چری است. برخلاف نسل قبلی که از خطوط نرم و حجم های محتاطانه تری استفاده می کرد، این نسل تمام المان های ظاهری یک کراس اوور اسپرت را دارد. شاید بتوان دلیل ظاهر جسورانه این خودرو را در تقاضای بازار برای تهاجمی تر بودن همه خودروها دانست.
اگرچه ممکن است غیرقابل تشخیص باشد که تیگو 7 پرو با تیگو 7 قدیمی که با نام چری در ایران فروخته می شود، قابل تشخیص باشد، اما این دو خودرو دارای موتور مشابهی هستند. اما برخلاف اسپرت بودن تیگو 7 پرو، گیربکس به کار رفته در نسل جدید از نوع CVT است که می تواند عملکرد کندی از خود نشان دهد اما از نظر طول و نرمی خوب بهتر از مدل دوکلاچه است. در داخل خودرو کاملا اصلاح شده است، شاهد ظاهری جدید و ظاهری آشنا به برخی خودروهای اروپایی هستیم.
استفاده از صفحه نمایش و دکمه های حساس به لمس در صورت امکان، گروه دیجیتال کامل و کنتراست رنگ به کار رفته در تودوزی، موفق شده اند ظاهری متناسب و ظریف به فینیکس تیگو 7 پرو ببخشند. اما همچنان در مدل چهارچرخ محرک در بازار یک شکاف وجود دارد که به تدریج به شکاف مهمی بین محصولات کره ای، ژاپنی و اروپایی و محصولات چینی تبدیل شده است.
[ بازدید : 5299 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]