نحوه اشتراک گذاری اینترنت موبایل از طریق سیم


اتصال به اینترنت از طریق گوشی­های همراه، همواره با سرعت ایده­آل صورت نمی­گیرد و گاهاً سرعت کم و تاخیر در اتصال به اینترنت، انجام کارها را با اختلال مواجه می­کند. برای رهایی از دست این اختلال­ها و دست یافتن به سرعت مناسب، راهکارهایی برای افزودن سرعت اینترنت ارائه شده است که کاربران می­توانند برای ارتقاء سرعت اتصال خود به اینترنت و بالا بردن سرعت لود شدن صفحات، از آن‌ها استفاده نمایند.

مسائل به وجود آمده در هنگام وصل شدن به اینترنت، اغلب به دلیل پینگ، لگ و یا تاخیر در اتصال است. در این نوشتار شیوه­های ارتقاء سرعت اینترنت همراه بر روی گوشی­هایی که سیستم عامل اندروید دارند، آموزش داده می­شود. مفهوم مورد نظر این نوشتار از اینترنت همراه و یا اینترنت گوشی، دیتای گوشی­های موبایل است. در ابتدا لازم از خاموش بودن اینترنت WiFi اطمینان حاصل گردد. برای روشن کردن دیتای موبایل باید مسیر زیر پیگیری شود:

1. ورود به بخش Setting یا تنظیمات موبایل

2. انتخاب گزینه Connections از لیست پیش رو

3. انتخاب گزینه Data Usage در صفحه جدید

4. لمس تاگل Mobile Data و انتخاب حالت on

البته مسیر میانبری نیز برای روشن کردن دیتای موبایل وجود دارد که از طریق نوتیفیکیشن گوشی موبایل در دسترس قرار می­گیرد. پس از طی کردن این مراحل، دیتای موبایل روشن شده و برای ارتقاء سرعت اینترنت گوشی می­توان از روش­های زیر استفاده نمود.

· روش اول: به کارگیری اپلیکیشن­های افزایش سرعت گوشی Performance-Boosting

ظرفیت خالی مموری کش گوشی­های موبایل پس از مدتی کاهش پیدا می­کند. این مسئله سبب ضعف در عملکرد سیستم می­گردد و در نتیجه سرعت گوشی تقلیل پیدا می­کند. با پاک کردن کش و آزاد سازی ظرفیت آن، سرعت اجرای برنامه­ها بر روی گوشی افزایش می­یابد. Clean Master، Systweak Android Cleaner و DU Speed Booster سه برنامه پرکاربرد است که می­توان برای آزادسازی فضای مموری از آن استفاده نمود.

· روش دوم: کنترل تنظیمات Network گوشی

برای کنترل تنظیمات Network گوشی، لازم است مراحل زیر پیگیری و اجرا شود:

- انتخاب گزینه تنظیمات یا Setting گوشی

- برگزیدن گزینه Connections از میان گزینه­های موجود در لیست

- انتخاب Mobile Networks

- بررسی شبکه­هایی که سیم­کارت گوشی همراه به آن‌ها اتصال دارد.

- اطمینان از عدم وجود محدودیت دسترسی به اینترنت 4G و LTE

نکته­ای که لازم است به آن دقت شود این است که اسامی ذکر شده در بالا در گوشی­های مختلف متغییر هستند و کاربران باید با توجه به گزینه­های درج شده در گوشی خود، تنظیمات را پیاده­سازی نمایند.

· روش سوم: حذف برنامه­ها و ویجت­های بی­فایده از روی گوشی

بسیاری از برنامه­های که روی گوشی همراه نصب هستند، مصرف اینترنت بالایی دارند. کاربران اینترنت، پهنای باند در اختیار خود را بین تمامی برنامه­ها و شبکه­های اجتماعی فعال خود تقسیم می­کنند. چنانچه برنامه­های پرمصرفی از قبیل فیس بوک و یا اینستاگرام بر روی گوشی نصب شده باشند، پهنای باند موجود را به خود اختصاص می­دهند و در نتیجه پهنای باند باقی مانده برای وبگردی کافی نخواهد بود.

· روش چهارم: نصب برنامه بلاکر بر روی گوشی

تبلیغات حجم زیادی از اینترنت همراه را مصرف می­کنند. با نصب یک برنامه بلاکر بر روی گوشی، اجازه نمایش تبلیغات بر روی گوشی داده نخواهد شد و پهنای باند در موارد غیر ضروری مصرف نمی­گردد.

· روش پنجم: استفاده از اپلیکیشن­های فزاینده سرعت اینترنت

اپلیکیشن­هایی نظیر Internet Booster and Optimizer و Faster Internet 2X برای استفاده بر روی گوشی­های اندروید تعریف شده­اند که با به­کارگیری از آن‌ها می­توان سرعت اینترنت را افزایش داد.

· روش ششم: انجام تنظیمات بر روی گوشی و انتخاب Maximum Loading Data

یکی از روش­هایی که برای افزایش سرعت اینترنت بر روی موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، Maximum Loading Data است که از طریق Data Saver قابل‌دستیابی است.

· روش هفتم: قطع و وصل اتصال اینترنت

به وسیله قطع و وصل نمودن کانکشن گوشی همراه نیز می­توان به افزایش سرعت اینترنت کمک نمود.


[ بازدید : 1844 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 25 آبان 1400 ] [ 11:33 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]