معرفی تایمر آبیاری



با توجه به کمبود منابع آبی، تنظیم آبیاری برای کاهش مصرف آب ضروری است. از طرفی باید برای بهبود رشد گیاه و تولید محصولات بیشتر و با کیفیت بهتر به فکر چاره باشیم. یکی از این روش ها استفاده از آبیاری خودکار است. آبیاری اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول تجهیزات آبیاری مانند لوله های آبیاری، نازل ها و ... می باشد. قسمت دوم تایمر آبیاری نام دارد. با استفاده از این دستگاه می توانید میزان آب مورد نیاز گیاهان و زمان آبیاری را تنظیم کنید. در این مقاله به معرفی این دستگاه و انواع آن می پردازیم.

تعریف زمان آبیاری

تایمر آبیاری وسیله ای برای آبیاری خودکار باغ است. این دستگاه روی شیر آب نصب می شود و در زمان های مشخص باغ را آبیاری می کند. این می تواند به صرفه جویی در آب و کاهش زمان مورد نیاز برای آبیاری دستی کمک کند. این دستگاه برای شارژ به یک باتری کتابی یا دو باتری قلمی نیاز دارد. ابعاد آن تقریباً به اندازه یک درخت خرما است.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

آبیاری به موقع می تواند به شما کمک کند نسبت به آبیاری دستی آب کمتری مصرف کنید. این به این دلیل است که می توانید زمان مناسب برای آبیاری را برنامه ریزی کنید. البته مطمئن شوید که گیاهان شما فقط در صورت نیاز آبیاری می شوند. زمان می تواند مدت زمان لازم برای آبیاری دستی را کاهش دهد. این می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را برای فعالیت های دیگر آزاد کنید. زمان می تواند زندگی درختان شما را بهبود بخشد. آبیاری منظم به گیاهان شما کمک می کند تا آب و مواد مغذی را تامین کنند.

انواع تایمر آبیاری

گاهی به دلیل مشغله کاری نمی توان باغچه را آبیاری کرد. اینجاست که دم کردن خانگی مفید است. تایمرها معمولا دارای صفحه نمایش یا رابط کاربری هستند که به شما امکان می دهد زمان شروع، هر چند وقت یکبار و هر چند وقت یکبار آبیاری را تنظیم کنید. برخی از تایمرها همچنین دارای ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور یا اتصال به اینترنت هستند. تایمرها را می توان به دو صورت تقسیم کرد: قسمت اول یک خروجی یا دو خروجی دارد:

تایمر تک خروجی: در این نوع تایمر تک خروجی آب از آن خارج می شود. خط آبیاری را می توان در اینجا تعریف کرد. در واقع با دادن برنامه آبیاری مشخص به تایمر، تایمر به طور همزمان کل فضای سبز را آبیاری می کند.

تایمر دوگانه: این تایمرها دارای دو خروجی آب هستند.

تقسیم بندی دیگری از تایمرها بر اساس این است که آنها باطری هستند یا برقی و خورشیدی:

زمان آب دادن به باتری است

رایج ترین نوع تایمر، تایمر با باتری است هزینه این تایمر نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه است باتری قابل شارژ شارژ تایمر توسط باتری های نیمه قلمی، قلمی و قلیایی ارائه می شود. مهمترین مزیت این تایمر نصب آسان و راه اندازی ساده آن است تایمر نیز مصرف باتری بسیار کمی دارد به دلیل استفاده کم تا یک سال نیازهای شما را برآورده می کند تایمرهای باتری دار به دو نوع دیجیتال و مکانیکی تقسیم می شوند در زیر انواع دیجیتال و مکانیکی را توضیح می دهیم:

تایمر دیجیتال: نوع دیجیتال آن از نوع مکانیکی پیشرفته تر است. این نوع تایمر دارای صفحه نمایش است. کاربر می تواند میزان چرخه آبیاری، میزان باز بودن سیستم آبیاری، میزان باتری باقی مانده و ... را مشاهده کند.

تایمر مکانیکی آبیاری: این نوع تایمرها به صورت مکانیکی کار می کنند. برای هر آبیاری با این نوع تایمر باید تایمر را برای مدت زمان مورد نظر تنظیم کنید. آنها باید برای آبیاری بعدی تنظیم مجدد شوند. این تفاوت بین آن و تایمر دیجیتال است. در تایمرهای دیجیتال، در ابتدای تنظیم، برنامه خاصی به تایمر داده می شود و سپس تایمر به طور خودکار در هر چرخه آبیاری می شود.

دو نوع دیگر تایمر با باتری را می توان روی شیر آب نصب کرد و به شیر برقی متصل شد.

زمان خاموش شدن

اگر به دنبال یک تایمر آبیاری با کیفیت هستید، این مدل برای شما مناسب است. منبع تغذیه تایمر برقی با اتصال به جریان برق شهری و آداپتور 12 ولت می باشد. برنامه های موجود در این تایمر متنوع هستند. به این تایمرها شکارچی نیز می گویند. اگر می خواهید مناطق بیشتری را با این تایمر آبیاری کنید، بهتر است آن را به شیر برقی وصل کنید.

تایمرهای آبیاری خورشیدی

انرژی این محصول از انرژی خورشیدی تامین می شود. به همین دلیل استفاده از آن در مناطقی که نور شدید خورشید دارند رایج است.

خرید زمان آبیاری

برای خرید تایمر آب خانگی مرغوب و مناسب حیاط یا حیاط خود به سایت تجاری پمپ ایران مراجعه کنید. این شرکت تامین کننده تجهیزات صنعتی و کشاورزی می باشد. شرکت پمپ ایران با تمرکز بر واردات محصولات و کالاهای کشاورزی از قبیل تایمر آبیاری، مه پاش، آبپاش، شیر برقی و ... و همچنین محصولات صنعتی مانند پمپ آب خانگی و صنعتی، کارواش خانگی و صنعتی و ... می باشد.
https://tehrankiosk.com/introducing-the-irrigation-timer/پمپ بازرگانی ایران نمایندگی محصولات آمریکا Orbit در ایران می باشد. محصولات این نمایندگی در بازرگانی پمپ ایران شامل تایمر آبیاری، کنترلر آبیاری، شیر آبیاری اتوماتیک و ... می باشد. از طرفی این شرکت نمایندگی محصولات AQUA در تایوان را نیز بر عهده دارد. برند آکوا تولید کننده محصولات آبیاری از جمله تایمر آبیاری می باشد. این برند از قیمت و کیفیت مشخصی برخوردار است.


[ بازدید : 8202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 دی 1402 ] [ 15:41 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]