موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی


در نشست شورای عالی قوه قضائیه مورخ ۲۷ دی‌ماه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت و در این راستا دستورات مهمی صادر کرد.

دستورات رئیس قوه قضائیه در راستای مقابله همه‌جانبه، بدون اغماض و هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سوداگرانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند صادر شده تا بنا‌ها و مستحدثاتی که از سوی افراد عادی و برخی دستگاه‌های حکومتی و دولتی در حریم رودخانه‌ها احداث می‌شوند، بدون ملاحظه قلع‌وقمع و تخریب شوند.

رئیس دستگاه قضا در همان جلسه به بنا‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و حکومتی در بستر رود چالوس اشاره کرد و دستور داد؛ بنای قدیمی متعلق به قوه قضائیه به‌عنوان اولین ساخت و ساز باید قلع‌وقمع شود و پس از آن بنای مربوط به وزارت نیرو هم باید تخریب شود.

شنبه هفته گذشته، تنها ۵ روز پس از دستور رئیس قوه قضائیه بنای مربوط به قوه قضائیه در حاشیه رود چالوس تخریب شد. امروز صبح نیز پس از انجام هماهنگی‌های لازم و فرایند‌های قانونی، پس از گذشت ۱۲ روز از دستور رئیس قوه قضائیه، بنای دوم که متعلق به وزارت نیرو بود، تخریب شد.

طبق اعلام دادگستری البرز در چارچوب قانون و با رعایت حریم رودخانه چالوس بنا‌های تخریب شده به تفرجگاه عموم مردم تبدیل می‌شود.

گفتنی است؛ چندین دستگاه دولتی و حکومتی و همینطور افراد عادی در بستر رودخانه چالوس اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند که پس از تخریب بنا‌های متعلق به دستگاه قضا و وزارت نیرو، تخریب آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.


[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 9 بهمن 1400 ] [ 13:25 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]