موتور دیزل چیست؟



دیزل ژنراتور چیست؟ آیا با ویژگی های دیزل ژنراتور از زوایای مختلف آشنا هستید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه می خواهید، برای مطالعه این مقاله وقت بگذارید.

همانطور که می دانیم، جایگاه برق در زندگی متمدن ما انسان ها بلامنازع است و به هیچ وجه نمی توان آن را جدا از جامعه مدرن شهری دانست. زیرا کمبود برق و انرژی برق زندگی شهری ما را تا حد زیادی مختل می کند و مشکلات زیادی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، شما همچنین می توانید بگویید که زندگی انسان ما تا حد زیادی با انرژی الکتریکی و برق مرتبط است و اگر برای چند ثانیه برق قطع شود، مشکلات اساسی به وجود می آید. تمام مشکلات مربوط به کمبود برق به این دلیل است که دستگاه های بسیار زیادی از این انرژی استفاده می کنند. به عنوان مثال: تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها یکی از مهم ترین وسایلی است که اگر برای مدت چند ثانیه با مشکل قطعی برق و برق مواجه شوند، وضعیت بیماران بسیار وخیم و حتی خطر مرگ آنها تهدید خواهد شد. به همین دلیل برای مقابله با چنین مشکلاتی در مواقع اضطراری از دستگاهی به نام دیزل ژنراتور استفاده می شود.


دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور که دیزل ژنراتور یا مجموعه دیزل ژنراتور نیز نامیده می شود، یک ابزار است.

برای تولید برق و برق در مواقع ضروری یا ضروری استفاده می شود. چندین مشکل با استفاده از این دستگاه حل شده است. و تاسیسات بحرانی که به دلیل قطع برق تنها در چند ثانیه صدمات جبران ناپذیری دید. از این دستگاه به طور گسترده استفاده کنید تا در صورت قطع برق دچار مشکل نشوید. و بیمارستان یکی از مهمترین آنهاست این مرکز باید مجهز به دیزل ژنراتور قوی و قدرتمند باشد. یکی از بارزترین ویژگی های دیزل ژنراتور اندازه و حجم آن است. با توجه به سایز بزرگ انواع ست دیزل ژنراتور و به طور کلی زمانی که قدرت در حال افزایش است اندازه ها و حجم ها هم همینطور. به گونه ای که از دیزل ژنراتورها که عموماً اندازه کوچکتری دارند برای کارهای کوچکتر استفاده می شود. و انواع بزرگتر برای مصارف صنعتی و مهمتر استفاده می شود.



انواع دیزل ژنراتور

انواع موتورهای دیزلی با توجه به میزان برقی که می دهند به 3 دسته تقسیم می شوند که این سه در واقع از پرکاربردترین و مهم ترین انواع موتورها به شرح زیر محسوب می شوند.


دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتورهای اضطراری در واقع موتورهای دیزلی مشابهی هستند که در مواقع اضطراری در مراکز درمانی، بیمارستان ها، کارخانه ها و ... استفاده می شوند. در صورت قطع برق سراسری از این موتورهای دیزلی برای تامین برق استفاده می کند.



مجموعه دیزل ژنراتور مرغداری

دیزل ژنراتور دائمی

دیزل ژنراتورهای دائمی معمولاً زمانی استفاده می شوند که محل مورد نظر به برق شهر دسترسی نداشته باشد. در این حالت از یک موتور دیزل دائمی به عنوان منبع اصلی تولید برق استفاده می شود و به طور مداوم برای تولید برق استفاده می شود.


دیزل ژنراتور برای معدن

دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتورهای پایه مشابه موتورهای دیزلی هستند، با این تفاوت که از آنها برای تولید برق دائمی استفاده نمی شود، بلکه برای تامین برق برای مدت زمان طولانی تری استفاده می شود. در واقع استفاده از این نوع مجموعه دیزل ژنراتور بین دو مورد دیگر است.



بیمارستان سرگرم کننده مونومونو دیزل

قطعات دیزل ژنراتور

با توجه به اینکه موتور دیزل وسیله ای بزرگ و پیچیده است، باید بدانید که این دستگاه دارای اجزای مختلف و دارای قطعات کوچک است. قطعات اصلی دیزل ژنراتورها را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

منبع تغذیه موتور دیزل

ماشین های موتوری

سیستم سوخت و آتش

تنظیم کننده ولتاژ

سیستم خنک کننده دستگاه

سیستم روغن کاری

صفحه کنترل

شارژر باتری دستگاه

مخزن سوخت موتور

فیلتر سوخت

دینام

و...

ترکیب این اجزا به دیزل ژنراتور امکان تامین برق را می دهد.



نحوه عملکرد دیزل ژنراتور

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور برای تولید برق به این صورت است که در آن فرآیند احتراق برای تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی مکانیکی و سپس انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. به عبارت دیگر، دیزل ژنراتور در 3 مرحله کار می کند: آبگیری، احتراق و تخلیه. ابتدا هوا با نیروی مکش وارد سیلندر می شود سپس سوخت وارد هوای فشرده شده و تا رسیدن به مرکز بالا در حالت تامین سوخت باقی می ماند. با ادامه روند، گازهای فشرده در سیلندر به گردش در می آیند و باعث می شوند که پیستون های بسته به سمت بالا یا باز و بسته شوند که به آزاد شدن گازهای باقی مانده در پیستون و در پایان چرخه انتشار و کارایی دیزل ژنراتور کمک می کند. کامل



آخرین کلمه

دیزل ژنراتور یا موتور دیزل یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در زندگی بشر است و نیاز به تامین به مقدار کافی با ظرفیت های مختلف برای مراکز، سازمان ها و ... دارد. برای جلوگیری از مشکلات برق اگر قصد خرید این دستگاه را دارید توصیه می کنیم با توجه به نیاز و هدف خود اقدام به خرید کنید تا بتوانید شرایط لازم را داشته باشید و از ژنراتور به بهترین نحو استفاده کنید. امیدوارم مطالب مربوط به دیزل ژنراتورها برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.

مراجعه به سایت:https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214080-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


[ بازدید : 14479 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 22 فروردين 1402 ] [ 15:25 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]