بوتاکس چیست؟




بوتاکس شکل تغییر یافته ای از سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A است. این باکتری معمولا عامل مسمومیت غذایی است اما با تغییر ساختار این سم دارویی به نام بوتاکس به دست آمد که فواید دارویی زیادی دارد. بوتاکس در واقع نام تجاری این دارو است که توسط شرکت Allergan America ساخته شده است. در کشورهای دیگر این دارو با نام های دیگری تولید می شود که معتبرترین آن در ایران و با نام Dysport تولید شده توسط شرکت انگلیسی اپسون و مورد تایید FDA می باشد.



تاریخچه بوتاکس


شاید تعجب کنید، اما بوتاکس نوعی سم است. بوتاکس توسط نوعی باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. در قرن نوزدهم، یک بیماری کشنده ناشی از مصرف سوسیس کشف شد. بعدها مشخص شد که این بیماری توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. پس از این اتفاق، یک باکتری کشف شد و سم آن بوتولینوم، کلمه سوسیس، نامگذاری شد. طبق آمارهای جهانی، تزریق بوتاکس رایج ترین روش برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک است. سابقه استفاده از بوتاکس در پزشکی به بیش از 50 سال قبل باز می گردد.



بوتاکس چگونه روی پوست تاثیر می گذارد؟


هنگامی که بوتاکس در ناحیه ای مانند پیشانی تزریق می شود، به طور موقت از انتقال سیگنال از انتهای عصب به عضلات هدف در صورت جلوگیری می کند. این سم قوی پس از تزریق در ناحیه مورد نظر، ماهیچه های آن ناحیه را فلج کرده و از حرکت بیش از حد آنها جلوگیری می کند که منجر به پیدایش یا ایجاد چین و چروک می شود. در نتیجه از انقباض ماهیچه ها جلوگیری می شود و در این صورت پوست صورت صاف تر و جوان تر به نظر می رسد. تزریق بوتاکس پوست صورت را جوان می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.


همچنین تزریق بوتاکس ظاهر صورت را بهبود می بخشد و خطوط و چین و چروک های ناشی از انقباض عضلات صورت را از بین می برد. با افزایش سن و از بین رفتن کلاژن در پوست، پوست دستخوش تغییرات زیادی می شود و حتی اگر حرکتی در صورت وجود نداشته باشد، خطوطی روی صورت ظاهر می شود.


تزریق بوتاکس


تزریق بوتاکس حدود 10 دقیقه طول می کشد و به طور کلی نیازی به بیهوشی ندارد. اما پماد بی حس کننده موضعی را می توان 20-30 دقیقه قبل از تزریق استفاده کرد. تزریق بوتاکس با استفاده از سوزن های بسیار ظریف (مشابه تزریق انسولین) بر روی عضلات خاص انجام می شود و به ندرت دردناک است. تعداد تزریق بستگی به اندازه زگیل دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در زیر میانگین تزریقات برای نواحی مختلف صورت را فهرست کرده ایم.



جنبه های مختلف تزریق بوتاکس


تزریق بوتاکس را می توان در نواحی مختلف صورت بسته به شدت چین و چروک استفاده کرد. که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. همچنین برای کاهش تعریق می توان بوتاکس را به زیر بغل تزریق کرد. تزریق بوتاکس در موارد دیگری مانند دیستونی گردن، بلفارواسپاسم و ... نیز قابل استفاده است.



بوتاکس صورت


تزریق بوتاکس در پیشانی یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان چین و چروک صورت و خطوط ابرو است. ناحیه پیشانی یکی از مهمترین کاربردهای بوتاکس در تمام نواحی صورت است. اگر بوتاکس به پیشانی تزریق شود، باعث از کار افتادن عضلات پیشانی یا کاهش تحرک عضلات پیشانی می شود.


تزریق بوتاکس در پیشانی علاوه بر از بین بردن چین و چروک ناشی از سردردهای میگرنی، تعریق بیش از حد در این ناحیه را نیز کاهش می دهد.



تزریق بوتاکس دور چشم


یکی از نواحی صورت که با افزایش سن چین و چروک در آن بیشتر می شود، اطراف چشم است. خطوط دور چشم از زیبایی شما می کاهد. بوتاکس اطراف هر چشم به 5-15 واحد بوتاکس نیاز دارد. و واقعا چین و چروک و خطوط دور چشم را از بین می برد.



لیفت ابرو با تزریق بوتاکس


ابروهای ما به لطف فعالیت عضلات اطراف چشم کشیده می شوند. زمانی که اخم می کنیم، ماهیچه های منقبض شده پوست را به سمت پایین بینی می کشند. این ماهیچه ها پیچیده و دقیق نامیده می شوند و در پایین آوردن ابروها نقش دارند.


بوتاکس با شل کردن عضلاتی که پیشانی را به سمت پایین می کشند، عمل می کند. تزریق بوتاکس به عضلات اخم و کناره‌های ابرو می‌تواند ماهیچه‌ها را شل کرده و تنش را روی پوست پیشانی به سمت نزدیک‌بینی کاهش دهد و به پوست پیشانی اجازه بلند شدن را بدهد. خطوط بین ابروها نیز کاهش می یابد.



کاهش تعریق زیر بغل با بوتاکس


غدد عرق در بازوها، کف دست ها، پاها یا سایر قسمت های بدن توسط محرک های فیزیکی تحریک می شوند. بدون تحریک این اندام ها، غدد عرق نمی توانند عرق تولید کنند. تزریق بوتاکس سیگنال های سیستم ایمنی که باعث تعریق بیش از حد می شود را مسدود می کند. تزریق بوتاکس به سرعت در مطب پزشک انجام می شود تا از تعریق زیاد جلوگیری شود و حتی نیازی به بیهوشی نیست.


برای تزریق بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق بیش از حد باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. این روش درمانی آخرین مرحله برای درمان تعریق شدید زیر بغل است. ابتدا باید روش های ضد تعریق مانند پوشیدن لباس های ضد تعریق و مصرف داروهای ضد تعریق را امتحان کنید.


منبع مقاله: https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا


[ بازدید : 9351 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 ] [ 11:03 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]