استراتژی های بی رحم تالاب انزلی مورد سوء استفاده قرار گرفت



ویلایار سایت بدون واسطه اجاره ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی - اجاره ویلا در منطقه گردشگری جنگل گیسوم البته مکان های گردشگری جواهرده به همین دریاچه ختم نمی شود، بلکه اگر برای طبیعت گردی به این روستا رفته باشید، می توانید به دل جنگل ها رفته و آبشار زیبای صفارود را نیز مشاهده کنید. مواردی که تا بهاینجا گفتیم کم نیست؛ اما در واقع زیباییهای این منطقه به این موارد ختم نمیشود. به طور کلی شهرهای شمالی کشور در تمام طول سال، گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خوانند، اما جاهای دیدنی گیلان طبیعت بسیار زیبایی است که به واسطه آب و هوای دلپذیرش توانسته در میان گردشگران داخلی و خارجی محبوب واقع شود. ماسوله در زمان های قدیم تنها روستا بوده اما امروزه به یکی از شهرهای ستان گیلان تبدیل شده است و در فهرست مکان های دیدنی گیلان به شمار می رود. گیلان یکی از زیباترین و سبزترین استان های شمالی کشور است که در کنار دریای خزر قرار گرفته و به واسطه دیدنی ها و جاذبه های گردشگری متعددی که در خود جای داده است، به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است. شاید بیشتر متوجه شگفتی این تالاب بشوید اگر بگوییم که تالاب انزلی، بر سر راه رودخانه هایی که به دریای خزر می ریزند قرار دارد و نقش یک تصفیه خانه را برای آنها بازی می کند.این تالاب از جمله تالاب های طبیعی و آب شیرین کشور است و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه به شمار می رود. اگر به این آبشار زیبا سر نزنید، حتما متوجه خواهید شد که ضرر بزرگی کرده اید! قبل از رسیدن به امامزاده هم درهی بزرگی به عمق بیش از 50 متر و با شیب بسیار زیاد در مقابل چشمان شما قرار دارد؛ عکس گرفتن از این درهی مخوف را فراموش نکنید. این یادداشت سایت پرشیا نیم نگاهی به سوباتان دارد؛ ییلاقی زیبا در غرب لیسار. ییلاق سوباتان که در زبان تالشی «سووتون» خوانده میشود، در استان گیلان و در ٢٠ کیلومتری غرب لیسار و در نزدیکی شهر تالش واقع شده است.

سوباتان، یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشور و جاهای دیدنی استان گیلان اسـت که در ۲۲ کیلومتری شهر لیسار و ۳۶ کیلومتری شهر تالش واقع شده است و تا دریاچه نئور، ۲۱ کیلومتر فاصله دارد. آبشارها همیشه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی هر شهر را تشکیل می دهند، ماسوله نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آبشارهای کوتاه و بلند متعددی در آن جاری هستند. آبشار لوه از مجموعه آبشارهای کوتاه و بلند تشکیل شده و ارتفاع مجموع آنها به ۷۵ متر میرسد. به لطف این شرایط، لوه به آبشاری تبدیل شده که فاصله کمی با دیگر جاهای دیدنی اطراف گرگان در استان گلستان دارد. زمانیکه به پا به این جنگل می گذارید تا چشمتان کار می کند به غیر از سرسبزی چیز دیگری به چشمتان نمی خورد و همچنین آب و هوای این جنگل باعث تبدیل شدن آن به خوش آب و هوا ترین منطقه ی سراسر ایران شده است. ماسال یکی از ییلاق های بکر و خوش آب و هوایی است که در 55 کیلومتری شهر رشت واقع شده و هنگامی که در طبیعت بکر آن قرار می گیرید، تنها چیزی که به چشمتان می خورد زیبایی و سرسبزی است. حتی کنار این جاده هم فضایی بسیار دیدنی و بکر برای برپایی پیک نیک به شمار می رود. از بهترین فصل هایی که می توانید به این شهر تاریخی سفر کنید و از آب و هوای دلپذیر آن لذت ببرید، فصل بهار و تابستان می باشد. ییلاق ماسال که از جاهای دیدنی گیلان به شما می رود، آب و هوایی خنک داشته که در فصل تابستان بسیاری از گردشگران برای فرار از گرمای شهر و تجدید قوا به طبیعت سرسبز و خنک ماسال پناه می برند. جنگل گیسوم که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری گیلان به شمار می رود، برای آن که خود را به آن برسانید، باید در مسیر جاده آستارا حرکت کنید.

خانه های یک طبقه و سه طبقه نیز در ماسوله وجود دارند که تعداد آن ها نسبت به خانه های دو طبقه کمتر است. پل ورسک، بزرگترین و مهمترین پل تاریخی ایران، در دره ورسک و بین دو کوه عباسآباد واقع شده. این پل در منطقه ای با آب و هوای کوهستانی مرطوب و معتدل واقع شده. آب و هوای معتدل و دلنشین آن نیز مزید بر علت شده تا سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از گیلان راهی خطه شمال شوند و چند روزی را مهمان طبیعت سرسبز آن باشند. البته گردشگران و طبیعتگردان این مسیر را به دلیل جاذبههای طبیعی خاص انتخاب و به صورت پیاده طی میکنند. روستای کندلوس گزینه مناسب و جذابی برای روستاگردی در ایران به شمار میرود چراکه جاذبههای دیدنی زیادی در خود جای داده است. ماسال طبیعتی سرشار از سرسبزی و زیبایی است که علاوه بر چشم انداز و منظره زیبا جاذبه های تاریخی را نیز در دل خود جای داده است. بنابراین اگر طبیعت سرسبز گیلان و دیگر جاهای دیدنی گیلان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید، می توانید تا پایان این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا بتوانید در این سفر اطلاعات جامع تری از دیدنی های گیلان داشته باشید. اگر شما با هدف طبیعت گردی به این شهر سفر کرده اید، نباید این جاذبه های گردشگری را از دست بدهید.

اگر مسافر شهر گرگان شدید پیشنهاد می کنیم که فضای بکر و طبیعت زیبای جنگل النگدره را از دست ندهید، اگر از کنار طبیعت زیبای این جنگل به سادگی عبور کنید یکی از فرصت های خوب زندگیتان را برای دیدن زیبایی های آفرینش از دست داده اید، زیرا این جنگل بکر و دیدنی جزو بهترین مناطق گردشگری شمال کشور به حساب می آید که در هر فصلی از سال زیباست و شگفتی های خاص خودش را دارد و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب و معرفی شده است. این استان به دلیل طبیعت بکر و تماشایی خود یکی از شلوغترین مقاصد گردشگری کشور در ایام تعطیلات به شمار میرود. این منطفه در ایام تعطیلات بسیار شلوغ است ، اگر به دنبال مکانی خلوت و سکوت طبیعت هستید بهتر است در ایام غیر تعطیل به این منطقه بروید. هنگامی که در این جاده در حال رانندگی هستید، درختان سرسبز و انبوه اطراف جاده به گونه ای هستند که گویا در تونلی سرسبز در حال حرکت هستید. از نکات مهم که می توان به آن اشاره کرد رونق توریستی و ازدحام جمعیت در این مکان در تعطیلات می باشد. این طبیعت را بدون تردید می توان قطعه ای کوچک از بهشت در میان طبیعت بکر استان گیلان به شمار آورد.

ییلاق دیلمان از شرقی ترین ییلاق های گیلان می باشد که طبیعتی بکر و دست نخورده را شامل می شود و به دلیل ارتفاع بیشتری که نسبت به دیگر مناطق دیدنی گیلان دارد، چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی را در اختیار گردشگران قرار می اجاره ون برای شمال با راننده دهد. وجود کوه های تالش و رودخانه پر آب و زلال خالکایی، منطقه ای بسیار تماشایی و خارق العاده ای را برای طبیعت ماسال پدید آورده اند. با آب شدن برف ها در بالای کوه چشمه های این منطقه پر از آب می شوند و مردم منطقه می تواند از آب معدنی و صاف و زلال آن بنوشند. این شهر زیبا و پر جاذبه در بخش جنوب غربی استان گیلان قرار گرفته و با شهر زیبای رشت 60 کیلومتر فاصله دارد. مسیر تالش - آق اولر - سوباتان: جادهی آسفالت تالش تا منطقه آق اولر تقریبا ۴۰ کیلومتر است و در اینجا جنگل جای خود را به مراتع سبز و پر از گل میدهد. فاصلهی تالش تا منطقهی تاریخی آق اولر حدود ۳۵ کیلومتر جادهی آسفالته است و از آق اولر تا سوباتان حدود ۱۲ کیلومتر جادهی خاکی دارد که البته ماشینهای کمکدار و شاسی بلند میتوانند این مسیر را طی کنند. در ادامه جادهی خاکی آق اولر به سوباتان را پیش رو دارید که خاکی است و امکان تردد با خودروهای شاسیبلند و نیسان وجود دارد. در این مقاله پینورست قرار است در مورد جاذبههای سوباتان، بهترین زمان سفر و مسیرهای دسترسی به سوباتان صحبت کنیم.

ماکلوان، شهری از توابع بخش سردار جنگل شهرستان فومن است که هم به لحاظ جاذبههای طبیعی و هم به لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد. یکی از زیباییهای طبیعی ییلاق سوباتان متعلق به آبشاری به نام ورزان است که در فاصلهی چهار کیلومتری از سوباتان قرار دارد. اگر گذرتان به سوباتان افتاد، از جاذبههای اطراف آن دیدن کنید که هر یک در نوع خود زیبا و منحصربه فرد هستند. طبیعت و جاذبههای گردشگری این استان نیاز به تعریف ندارد اما به دلیل تنوع بالای این جاذبهها، بهتر است به صورت دستهبندی شده و به تفکیک آنها را بررسی کنیم. این مطلب به بررسی همه جانبه ماسوله اختصاص داده شد. ماسوله 4 محله اصلی را با نام های خانه بر، مسجدبر، کفا کی سر و بن کی سر را در خود جای داده است. اگر به دنبال یکی از زیباترین آبشارهای مازندران هستید، در جنگل های دودانگه شیرجه بزنید. مسیری که برای رسیدن به ماسوله طی می کنید یکی از زیباترین جاده های شمالی کشور است و طبیعت شگفت انگیزی را به نمایش می گذارد. طبیعت ماسال در بخش شمال غربی شهر رشت قرار داشته و به عنوان یکی از زیباترین ییلاق های استان گیلان به حساب می آید. ییلاق مازیچال از زیباترین ییلاقهای مازندران میباشد و در شهرستان کلاردشت واقع شده است.

بازارهای هفتگی گیلان از سالها پیش به طور منظم در شهرهای مختلف این استان برپا میشوند و در واقع سنت قدیمی هستند. البته نمیشود به شهرهای شمالی ایران سفر کرد و برخی از سواحل تمیز و زیبای شمال کشور دیدن نکرد. پس از حركت از شهر تهران و عبور از شهرهای آمل، بابل، قائم شهر، نكا و بهشهر به كردكوی میرسید كه سرآغاز مسیر حركت شما بهسمت منطقه جهاننما است. برای اینکه بخواهید از تهران به سمت چلندر حرکت کنید، دو مسیر در پیش روی شما قرار گرفته است. از همین روی زمانیکه در ارتفاعات مازیچال می ایستید می توانید تشکیل ابرهای زیبا و فراوانی را تماشا کنید که به آرامی در هوا معلق بوده و به اقیانوس ابرها معروف هستند. بازار ییلاق سوباتان نیز دارای پیشینهای طولانی و تنوع محصولات فراوانی است. پارک جنگلی آلچالیق یکی از دیگر از زیباییها و جاذبههای گردشگری سوباتان است که گردشگران فراوانی را به خود فرا میخواند. منطقه سوباتان محیطی آرام در دل طبیعت کوهستانی و دنج برای آنهایی که میخواهند چند روزی لذت زندگی توام با آرامش و ابر و مه، آسمان شب و آب شرب چشمه و لبنیات محلی رو تجربه کنند. به هر طرف از این شهر پلکانی نگاهی بیاندازید، چشم شما را برای لحظاتی به خود خیره می کنند.

نورپردازی هایی که برای آن قرار داده شده بسیار چشم نواز هستند و نگاه گردشگران را به خود خیره می کنند. البته ماشینهای سواری به سختی میتوانند در این جاده تردد کنند و اکثر مسافرین با ماشینهای کمکدار و وانت نیسان این جاده را طی میکنند. در اطراف این آبشار دشت وسیعی وجود دارد که برای بازیهای محلی و بومی مانند طناب کشی و اسب سواری مورد استفاده قرار میگیرد. پاییز و زمستان هم که حالوهوای پررمز و راز خودشان را دارند؛ اما ماجرا از این قرار است که مکانی مانند روستای درازنو در فصلهای سرد، خالی از سکنه میشود و دمای هوا در آن بهشدت اُفت پیدا میکند. بهگزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی شبکه یک سیما، مستند «مرز پرگهر» امشب به سوادکوه میرود تا پرده از راز قلعه کنگلو بردارد. این برج، شاهد هزار سال از تاریخ و فرهنگ مردم این دیار است که یکی از قدیمیترین برجهای دنیا به شمار میرود. یکی از آداب و رسوم و فرهنگ مردم روستای جواهرده، گل کاری است. ویلا با تراس بزرگ و سالن فرشبندی شده، آشپزخانه با وسایل آشپزی کامل،یک اتاق خواب با هشت پتو و بالش و سرویس در داخل ویلا، بخاری گازی با کپسول گاز اضافی، آب شرب با مخزن آب و ابگرمکن، تراس بزرگ و بدلیل قرار گرفتن در قسمت مرتفع روستا چشم انداز زیبا به کل روستای و کوهستان دوقولوی (هاچاداش) دارد، ویلا در چهارصدمتری بازار محلی سوباتان واقع شده است. ماسوله در ۶٠ کیلومتری شهر رشت، در ٣۶ کیلومتری شهر فومن و ٢٠ کیلومتری شهر ماکلوان واقع شده است و در حدود ١٠٠ هکتار وسعت دارد. جنگل گیسوم مساحتی حدود 80 هکتار دارد و برای رسیدن به آن باید از جاده ای رویایی و سرسبز عبور کنید. بهترین زمان سفر به سوباتان، از نیمه دوم اردیبهشتماه تا آخر بهار است؛ هرچند در تعطیلات نیمه خرداد، جمعیت زیادی روانهی این ییلاق میشوند و برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید، یک هفته زودتر از این تعطیلات، عازم سوباتان شوید.

یکی از مهمترین و شناختهشدهترین ییلاقات این استان، ییلاق سوباتان بوده که به مانند تکهای از بهشت بر روی زمین خاکی است. برای رسیدن به این آبشار نیاز است که مسافتی را پیاده روی کنید و در این مسیر از زیبایی های این منطقه کوهستانی لذت ببرید. تماشای این آبشار از فاصله کمی دورتر همانند تماشای قطعه ای از بهشت روی زمین میباشد. مسیر تالش تا سه راهی کیش دیبی و تا نزدیکی روستای رزه حدود ۱۵ کیلومتر آسفالت بوده و بقیهی راه خاکی میباشد. مسیر دوم: این مسیر نیز شما را از تالش به سمت سوباتان هدایت میکند، اما اگر با ماشین شخصی به سمت سوباتان میروید، راه سختی را در پیش دارید این مسیر 43 کیلومتر است که تنها حدود 15 کیلومتر آن آسفالت بوده و بقیه راه جاده خاکی است. در ادامه در روستای بودالالو پیاده شوید و با کمک وانتهای متعدد موجود در این منطقه بهسمت سوباتان راه بیفتید که در میانهی راه از دریاچه نئور هم عبور میکند. جنگل گیسوم تنها یک منطقه جنگلی و ساحلی نبوده و به واسطه وجود بازارچه و امکانات تفریحی متعدد مانند شهرک گردشگری می باشد. این جاده در فصل های سرد سال در برخی مواقع به دلیل بارش سنگین بسته است و یا تردد با ماشین های سنگینی مانند آفرود امکان پذیر است. این شهر بر اثر حملهی روسها آسیبهای زیادی دید اما بخشهایی از آن مانند مسجد، مدرسه و پل شاه عباسی باقی مانده است. البته در فصل های پاییز و زمستان زیبایی های خود را دارند، اما به دلیل کاهش دما و بارش برف، گردش و تفریح در طبیعت آن دشوار می شود.


[ بازدید : 17507 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 13 مهر 1402 ] [ 21:26 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]