افزایش قیمت پوشک، اشک والدین را درآورد!


در یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت در بسیازی از اقلام اساسی بودیم. از گوشت و مرغ و برنج گرفته تا اقلامی مثل پوشک بچه و روغن. افزایش قیمت‌هایی که در نهایت واکنش مقام معظم رهبری را به همراه داشت و ایشان این افزایش قیمت‌ها را غیر قابل توجیه دانستند.

بازار سراسر کشور این روزها شاهد افزایش قیمت پوشک تا حدود ۲ برابر و کمبود این محصول در بازار است. کمبودی که از کاهش تولید ناشی نشده و به احتکار و سوداگری در بازار مربوط می‌شود. بنا‌بر گفته فعالان بازار پوشک‌هایی که در بازار کمیاب شده، محصولی که پیدا می‌شود اما نه با قیمت مصوب و این به معنای سودجویی عده‌ای در این حوزه است. محصولی ضروری و پر مصرف که دستیابی به آن برای مردم مشکل ساز شده است.

اگر چه فعالان حوزه تولید این کمبودها را نپذیرفتند و دلیل آن را سوداگری عده‌ای خاص در این حوزه می‌دانند. محمد مهاجر نایب رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم مشکلاتی که سر راه صنعت سلولوزی کشور بوده و هست و تا حدودی به تحریم‌ها و مشکلات ارزی مربوط می‌شود، بررسی شد. صنعت سلولزی ظرفیت تولید بیش از مصرف کشور را دارد و مشکل کمبود در بازار نیست.

مهاجر بیان کرد: رصد سازمان حمایت نشان می‌دهد کمبودی در بازار نیست بلکه سودجویانی که عرضه را کاهش می‌دهند باعث افزایش تقاضا در بازار شده اند و در نهایت باعث ایجاد اختلال در سطح عرضه می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تولید کنندگان داخلی هم قیمت محصولات خود را با توجه به افزایش قیمت ارز نیمایی زیر نظر سازمان حمایت و با حداقل میزان ممکن افزایش خواهند داد. اگر افزایش قیمت نامعمولی وجود داشته باشد سازمان حمایت ورود کرده و برخورد خواهد کرد.



موضوعات: انتشارات اقتصادی,
[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 31 فروردين 1399 ] [ 3:59 ] [ محتوا گذار ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]