بررسی مشخصات مانیتور ASUS VG248QG



اخیراً بازار مانیتورها گسترش یافته است و انواع مختلفی در بازار وجود دارد. زیرا برندهای زیادی در این صنعت وجود دارند که مدام در حال رقابت با یکدیگر هستند. برند Huashu یکی از تولید کنندگان پیشرو شاخص های کیفیت است. این برند عمدتا مانیتورهایی با کیفیت تصویر بالا تولید می کند. یکی از معروف ترین محصولات برند Huashu مانیتور Asus vg248qg می باشد که در این مطلب به معرفی و لیست ویژگی های آن می پردازیم. این مقاله به شما کمک می کند تا انتخابی آگاهانه تر و بهتر داشته باشید.

مشخصات مانیتور ایسوس vg248qg

اندازه این مانیتور ایسوس 24 اینچ است و رزولوشن آن مانند اکثر مدل های کلاس خود 1080p است. این نمایشگر از نرخ تازه سازی 144 هرتز استفاده می کند و با زمان پاسخگویی تنها 1 میلی ثانیه و ویژگی هایی مانند نرخ تازه سازی سریع و نور پس زمینه سعی می کند افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

اما چیزی که باعث می شود برخی افراد تمایلی به خرید این صفحه نمایش نداشته باشند، استفاده از پنل های TN است. پنل های TN کیفیت تصویر و زاویه دید پایینی دارند. برای اطمینان از کیفیت این مانیتور، بهتر است نگاه دقیق تری داشته باشید:

کیفیت تصویر

همانطور که می دانید مانیتورهایی که از پنل های TN استفاده می کنند دارای زاویه دید 160 درجه عمودی و 170 درجه افقی هستند. یعنی اگر خارج از این زاویه به مانیتور نگاه کنید، روشنایی، کنتراست و رنگ های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. مانیتور Asus vg248qg نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مانیتورها و پنل‌های TN، حتی در شرایط عادی، تغییرات گامای کوچکی را نشان می‌دهند. این مشکل به شما مربوط نیست. زیرا اکثر اوقات شما آن را نمی بینید. اگر می خواهید از مانیتور برای کارهای مهمی مانند نقاشی استفاده کنید.

مانیتور asus vg248qg کیفیت تصویر بسیار خوبی در هنگام بازی در حالت عادی دارد. اما نباید مانند پنل IPS از آن انتظار رنگ های شفاف و ثابتی داشته باشید. حداکثر روشنایی صفحه نمایش هوآشو 350 نیت است که می تواند در اتاق هایی با روشنایی بالا عملکرد خوبی داشته باشد.

نسبت کنتراست این صفحه نمایش به 1000:1 می رسد. از آنجایی که فناوری به کار رفته در مانیتور ایسوس vg248qg آماده است، نباید انتظار رنگ مشکی تیره را از آن داشته باشید. با این حال باید در نظر داشته باشید که پاسخگویی نمایشگرهای دارای پنل VA که از نظر قیمتی با این صفحه نمایش ایسوس برابری می کنند، بسیار کندتر بوده و از این نظر در مقابل صفحه نمایش ایسوس حرفی برای گفتن ندارند.

اکنون در مورد نتیجه گیری صحبت خواهیم کرد. مانیتور ایسوس از Full HD (1080*1920) با تراکم پیکسلی 92 PPl (پیکسل بر سانتی متر) استفاده می کند. تراکم هزینه دارد. Full HD برای اکثر بازیکنان کافی است. همچنین، بازی با کیفیت Full HD به این معنی است که CPU و کارت‌های گرافیک شما برای ارائه نتایج با کیفیت بالا باید اورکلاک شوند. این تصمیم همچنین به شما نرخ بالاتری می دهد.

تابع

همانطور که در ابتدای مقاله دیجی چه ذکر شد، مانیتور Asus vg248qg دارای زمان پاسخگویی بسیار بالا و ۱ میلی ثانیه است. این ویژگی مانیتور ایسوس را به گزینه ای مناسب برای بازی های رقابتی که نیاز به سرعت بالایی دارند تبدیل کرده است. برای دریافت بهترین عملکرد از این مانیتور، بهتر است TraceFree آن را در منوی OSD روی 40 تنظیم کنید.

تنظیمات پایین‌تر، پاسخ‌دهی مانیتور asus vg248 qg را کاهش می‌دهد و هر چه تنظیم بالاتر باشد، پیکسل‌ها سریع‌تر تغییر می‌کنند. در این زمان ممکن است با پدیده ارواح یا تصاویر هاله مواجه شوید.

عملکرد تاخیر ورودی صفحه نمایش تنها 4 میلی ثانیه است که ما آن را عالی می دانیم. این تاخیر طولانی در بازی ها واقعا غیر قابل توجه است. اگرچه طبق گفته شرکت، مانیتور vg248kg ایسوس دارای نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز است، اما می‌توانید برای افزایش کمی آن را از طریق DisplayPort تا ۱۶۵ هرتز اورکلاک کنید. البته توجه داشته باشید که حتی در یک تجربه بازی، تفاوت بین 144 و 165 هرتز چندان محسوس نیست.

این مانیتور از امکانات و فناوری های مختلفی مانند AMD FreeSync Premuim بهره می برد. همچنین امکان تنظیم نرخ تازه سازی صفحه با نرخ فریم GPU وجود دارد. بنابراین، اگر کارت گرافیک شما می تواند تا 75 FPS را ارائه دهد، مانیتور شما نیز نرخ به روز رسانی خود را به 75 FPS محدود می کند، بنابراین می توانید عملکرد نرم و بدون تاخیر یا تاخیر ورودی را تجربه کنید.

محدوده VRR پشتیبانی شده برای مانیتور Asus vg248qg 48 تا 165 هرتز است. این نمایشگر با فناوری G-SYNC انویدیا نیز سازگار است. ایسوس عملکرد سازگار با VRR و G-SYNC با برند NVIDIA را برای کارت‌های منتخب سری GeForce از سری 1000 تا آخرین مدل‌ها تضمین کرده است.

نکته ای که در مورد این مانیتور باید به آن توجه کنید این است که اگر از مانیتور از طریق HDMI استفاده می کنید، محدود به محدوده 48-144 هرتز هستید و فقط می توانید از فناوری AMD FreeSync استفاده کنید.

نتیجه

اگر قصد خرید مانیتور را دارید، با انواع زیادی مواجه می شوید که شما را گیج می کند. توصیه می کنیم از برندهای معتبری مانند ایسوس خرید کنید. زیرا اکثر محصولات این برند کیفیت بسیار خوبی دارند و شما را راضی خواهند کرد. یکی از مانیتورهای محبوب این برند مانیتور Asus vg248 qg می باشد که در این مقاله با توجه به جنبه های مختلف از جمله کیفیت تصویر و نوع عملکرد آن را به تفصیل بررسی کرده ایم. فروشگاه دادبان مانیتورهای ایسوس را با قیمت مناسب و با گارانتی اصلی و معتبر به فروش می رساند و در صورت تمایل به خرید مطمئن به این سایت مراجعه کنید.


[ بازدید : 3131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 10 بهمن 1402 ] [ 10:12 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]