دلایلی که گوگل پلی روی گوشی های اندرویدی کار نمی کند



ممکن است با مشکل درست کار نکردن Google Play مواجه شده باشید. اولین کاری که برای رفع این مشکل باید انجام دهید این است که به تنظیمات Google Play بروید. خوب است بدانید که خطاهای گوگل پلی با استفاده از پنج راه حل قابل حل است. در این مقاله شما را با راه حل هایی برای مشکلات رایج گوگل پلی بعد از نصب گوگل پلی آشنا می کنیم. با ما در اپ ناب همراه باشید.


اصول حل مشکلات رایج Google Play

به طور کلی، چهار راه حل اصلی برای مشکلات Google Play قابل ارائه است. البته لازم نیست تمام مراحل را طی کنید و می توانید با برداشتن اولین قدم مشکل خود را برای همیشه حل کنید.

اگر می خواهید روش های فهرست شده را به طور خلاصه ببینید، می توانید آنها را به ترتیب زیر نام ببرید.

برنامه را ترک کنید و کش یا کش را پاک کنید.

برای اینترنت از موبایل به Wi-Fi تغییر دهید.

آپدیت گوگل پلی را دانلود کنید و دوباره آن را به روز کنید.

یک حساب کاربری جدید جیمیل باز کنید.

دستگاه خود را در گوگل ثبت کنید.

انجام این مراحل می تواند بسیاری از مشکلات جستجوی گوگل را حل کند. با این حال، برخی از مشکلات ممکن است نیاز به راه حل های دیگری مانند تنظیم مجدد کارخانه داشته باشند.

چرا گوگل پلی جلوتر از تغییرات اندروید نیست؟

ابتدا به خاطر داشته باشید که این علت ممکن است به دستگاه های روت شده یا دستگاه هایی که از کاستوم رام استفاده می کنند مربوط نباشد. این فرآیندها فایل‌های سیستم اندروید را تغییر می‌دهند و بنابراین متغیرهای زیادی را برای کشف نشان می‌دهند. همه تغییرات ذکر شده می‌توانند باعث توقف کار Google Play شوند.

به عنوان مثال، گاهی اوقات نصب یک کاستوم رام یا بازیابی از یک نسخه پشتیبان با استفاده از بازیابی کاستوم از اجرای فروشگاه جلوگیری می کند. توصیه می کنیم از Titanium Backup یا یک روش پشتیبان گیری مشابه برای بازیابی برنامه ها با داده استفاده کنید. توجه داشته باشید که دلایل زیادی برای نصب کاستوم رام وجود دارد. متاسفانه در صورت بروز مشکل، حل مسئله به تجربه و مراحل بیشتری نیاز دارد.

دلایل کار نکردن گوگل پلی چیست؟

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی برای شکست گوگل پلی وجود دارد. به عنوان مثال عدم آپدیت گوگل پلی برای مدت طولانی یا آپدیت ناقص و تغییرات ناگهانی در سیستم عامل اندروید را می توان از مهم ترین دلایل از کار افتادن و خاموش شدن گوگل پلی دانست که برای آرام شدن راه های خاص خود را خواهد داشت. . زیر

1: برنامه را متوقف کنید، حافظه پنهان و داده ها را پاک کنید

فروشگاه Google Play به فرآیندهای دیگری متکی است که به طور نامحسوس در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. وقتی Google Play را تمیز می‌کنید، بهتر است این کار را با Google Play Services و Google Service Framework انجام دهید. اگر قصد دارید ابتدا آن مورد را آزمایش کنید، به‌روزرسانی خدمات Google Play را بررسی کرده‌ایم. برای این کار باید به تنظیمات گوگل پلی دسترسی داشته باشید که باید در نظر داشته باشید.

اگر کاربر به آن نیاز دارد، می توانید تصمیم بگیرید که داده های کنترل دانلود را حذف کنید. پس از تمیز کردن، دستگاه را مجددا راه اندازی کنید و نصب یا به روز رسانی را بررسی و ارزیابی کنید. برای این کار ممکن است نیاز باشد که اطلاعات ورود خود را وارد کنید. ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید. بعد، به بخش "برنامه ها" بروید و تب "همه" را پیدا کنید.

در این قسمت باید گوگل پلی استور را انتخاب کنید. در صورت ادامه کار باید گزینه Force Stop را فشار دهید تا روند اجرای برنامه متوقف شود. سپس برای دریافت گزینه های بیشتر باید بر روی گزینه Storage کلیک کنید. در صفحه جدیدی که ظاهر می شود باید روی گزینه Clear Cache کلیک کنید تا اطلاعات سایت پاک شود و مراحل حل مشکل را یاد بگیرید.

اگر مشکل حل نشد، باید Clear Data را در نظر بگیرید. البته بهتر است بدانید که این کار می تواند کش را به طور کامل پاک کند، اما در کل برنامه را به حالت اولیه برمی گرداند. این بدان معنی است که ممکن است لازم باشد دوباره وارد شوید و تنظیمات خود را پیکربندی کنید.

اگر فرآیند بالا مشکل Google Play را حل نکرد، باید عملیات فوق را برای Google Play Framework و Download Manager تکرار کنید. توجه داشته باشید که برای مشاهده دو ورودی آخر باید از نماد سه نقطه در سمت راست بالای صفحه، گزینه All Apps را انتخاب کنید و گزینه Show System را تغییر دهید.

2. به جای شبکه تلفن همراه از شبکه Wi-Fi استفاده کنید

اگر از اتصال اینترنتی غیرقابل اعتماد استفاده می کنید، توجه داشته باشید که بسیاری از برنامه ها نصب نمی شوند، که می تواند یک مشکل رایج در شبکه های تلفن همراه باشد. برای جابجایی از داده تلفن همراه به Wi-Fi، بهتر است با دو انگشت از بالای صفحه به پایین بکشید تا تنظیمات در سریع ترین زمان ممکن باز شوند. اکنون باید روی نماد Wi-Fi ضربه بزنید و نگه دارید تا تنظیمات باز شود. در این بخش لیستی از شبکه های نزدیک را خواهید دید. اگر نمی توانید یک شبکه وای فای امن و خوب در منطقه خود پیدا کنید، بهتر است صبر کنید تا دوباره به شبکه خانگی خود بازگردید. ممکن است مشکل مورد نظر برعکس نیز وجود داشته باشد. اگر در نصب برنامه از طریق Wi-Fi مشکل دارید، بهتر است سعی کنید وارد داده تلفن همراه خود شوید و مراحل را دوباره دنبال کنید. اگر در عیب یابی مشکل دارید، احتمالاً باید مشکل را در شبکه خود پیدا کنید. بد نیست بدانید استفاده از VPN های مختلف نیز می تواند هنگام دانلود از گوگل پلی مشکل ایجاد کند. بنابراین توصیه می کنیم که این مورد را غیرفعال کنید.

3: Google Play را حذف و دوباره نصب کنید

اگرچه می‌توانید برنامه Google Play را روی یک دستگاه اندرویدی روت شده حذف و دوباره نصب کنید، می‌توانید عیب‌یابی مشابهی را در دستگاه‌های روت نشده انجام دهید. برای این کار باید به تنظیمات رفته و از قسمت «برنامه ها و اعلان ها» «همه برنامه ها» را انتخاب کنید.

سپس باید Google Play را از لیست مورد نظر انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که ظاهر می شود، باید کلید منو که به صورت سه نقطه ظاهر می شود را فشار داده و گزینه حذف آپدیت (Uninstall Update) را انتخاب کنید. با این کار می توانید اپلیکیشن گوگل پلی را به نسخه اصلی خود بازگردانید.

پس از انجام این کار می توانید به دو روش به آخرین نسخه گوگل پلی آپدیت کنید یکی از آنها باز کردن Play Store و انتخاب تنظیمات از منوی کشویی سمت چپ است. در این بخش به پایین اسکرول کنید و روی ورودی نسخه Play Store ضربه بزنید تا بتوانید به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

4: اکانت گوگل خود را به روز کنید

به روز رسانی (حذف و اضافه کردن مجدد) یک حساب Google دشوار نیست. هنگامی که این کار را انجام می دهید، تمام داده های همگام سازی شده با حساب Google شما به طور خودکار از دستگاه شما حذف می شود. این می تواند شامل پیام ها، عکس ها، مخاطبین و موارد دیگر باشد.

ابتدا به Settings رفته و در قسمت Accounts اکانت گوگل خود را انتخاب کنید. اگر چندین حساب دارید، بهتر است همه آنها را حذف کنید.

می توانید حساب خود را در منوی حساب ها اضافه کنید. بهتر است این کار را انجام دهید و پس از افزودن مجدد حساب، گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 9 فروردين 1403 ] [ 11:34 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]