ثبت شرکت در ترکیه



برای ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید کسب و کار آماده و فعال در ترکیه، رعایت مقررات اتاق بازرگانی ترکیه الزامی است. هر نوع کسب و کاری در ترکیه برای هر هدفی نیاز به اعلام رسمی و ثبت در ارگان های مربوطه دولت ترکیه دارد. اهدافی مانند کمک به کسب و کار در قالب نمایندگی یا تسهیل دریافت ها و پرداخت های بین المللی برای مقابله با تحریم های بین المللی یا سایر اهدافی که به نام عمومی ثبت شرکت انجام می شود. خدمات موسسه بین المللی گلوبال کادر در این بخش نسبت به سایر شرکت ها بی نظیر است. زیرا تمامی کارها از ترجمه رسمی مدارک اولیه با مهر و امضای دارالترجمه تا مشاوره های لازم و تحقیقات بازار کسب و کار مورد نظر شما را زیر نظر مشاوران دارای دکتری از دانشگاه های ترکیه در رشته خود انجام می دهد. برای ثبت شرکت با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

ترکیه از سال 1974 به عضویت انجمن بین المللی درآمده است و مجوز کسب و کار (گواهی کسب و کار) در ترکیه، سایر کشورهای اروپایی و آمریکا قابل اجرا است. به همین دلیل ایرانی ها از ثبت شرکت در این کشور استقبال می کنند و طرفداران زیادی دارد.

طبق قانون ترکیه که در فوریه 2012 تصویب شد، برای شروع هر نوع کار یا فعالیتی در ترکیه ابتدا باید برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنید.

طبق قانون تجارت ترکیه، هر خارجی تنها با داشتن پاسپورت معتبر می تواند شرکت ثبت کند و فعالیت خود را در ترکیه آغاز کند.

مدارک مورد نیاز برای صفر تا صد ثبت شرکت در ترکیه 2024


1- همراه داشتن پاسپورت با مدت اعتبار بیش از 6 ماه.

۲- دو قطعه عکس رنگی. همچنین قبل از ثبت شرکت موارد زیر باید قید شود:

1- انتخاب نام برای شرکت

2. در مورد نوع فعالیت شرکت قوانینی داشته باشید

3- تعیین درصد شرکا

4- یک مدیر شرکت انتخاب کنید

5- آدرس و محل شرکت

6- انتخاب مشاور مالی

تفاوت ثبت شرکت در ترکیه و ایران

قوانین ثبت شرکت در ترکیه و مدیریت شرکت تقریباً در تمام دنیا یکسان است. زیرا قوانین ثبت شرکت در دنیا از قوانین فرانسه الگوبرداری شده است. و همه کشورها از قوانین فرانسه پیروی می کنند. و فقط تفاوت های جزئی در سایر اصول عالی وجود دارد. قوانین ثبت شرکت در ترکیه و ایران نیز مشابه است. بسیاری از شرکت های ثبت شده در ایران با همین فعالیت می توانند در ترکیه نیز ثبت شوند.

ثبت شرکت در ایران با درخواست کد مالی از اداره امور مالیاتی و ارسال آن به وزارت بازرگانی آغاز می شود. پس از آن باید سرمایه اولیه شرکت را به حساب شرکت واریز کنید.

پس از عضویت ترکیه در مجمع بین المللی، برخی از قوانین ثبت شرکت در ترکیه تغییر کرد. برای ثبت شرکت در ترکیه پس از اخذ شماره مالیاتی مراجعه به اتاق بازرگانی ترکیه ضروری است.

از تفاوت های ثبت شرکت در ترکیه و ایران می توان به اظهارنامه و اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد. شرکت ها در ایران اظهارنامه مالیاتی خود را در پایان هر سال ارائه می کنند. این کلمه ای است که در ایران گفته می شود. اما در ترکیه هر سه ماه یکبار اظهارنامه مالیاتی برای جلوگیری از تورم ارائه می شود.

ترکیه و ایران ارزش افزوده دارند. تفاوت در هزینه و ارزش افزوده آن در ایران اجباری نیست در حالی که در ترکیه اجباری است.

در صورتی که محل شرکت برای شرکت ها در ترکیه اجاره داده شود، مالیات بر اجاره به عهده مستاجر می باشد. اما در ایران مالیات بر اجاره به عهده شرکت لیزینگ است.

در ترکیه علاوه بر ارائه فاکتور با مالیات بر ارزش افزوده، برای فاکتورهای بالای 5000 لیر نیز هر ماه یک فاکتور به دولت گزارش می کرد.

یکی دیگر از تفاوت های ثبت شرکت در ایران و ترکیه بحث استخدام مشاور مالی است. استخدام مشاور مالی در ترکیه ضروری است.

بیمه کارکنان شرکت در ایران یک نوع است. اما در ترکیه سه نوع وجود دارد: صندوق بازنشستگی برای کارمندان دولت، bag-kur برای شرکای شرکت و تامین اجتماعی برای کارکنان شرکت.

تاییدیه اتاق بازرگانی ترکیه برای ثبت شرکت در ترکیه

در قانون تجارت ترکیه 550 ماده قانونی در مورد ثبت شرکت در ترکیه وجود دارد. البته برخی از مواد قانونی هنوز تکمیل نشده و قوانین به مرور زمان و به اقتضای زمان تکمیل خواهد شد.

سه نکته مهم در هنگام ثبت شرکت در ترکیه توسط اتاق بازرگانی ترکیه ارزیابی می شود.

مورد اول به شرکا و مدیران شرکت های ترکیه ای مربوط می شود. مدیران و شرکا نباید سابقه کیفری داشته باشند. یا فردی که قبلا در ترکیه شرکت داشته و از شرکت قبلی خود بدهی داشته است در ثبت شرکت جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

طبق قوانین ثبت شرکت ترکیه، برای ثبت شرکت نیاز به آدرس رسمی دارید. زیرا اعلامیه های شرکت به آدرس رسمی که هنگام ثبت شرکت مشخص کرده اید ارسال می شود. همچنین در صورتجلسه جلساتی که برای تصمیمات شرکت تشکیل می شود (از قبیل مصوبات و سهام و ...) ذکر شود که جلسه به آدرس شرکت تشکیل شده است.

مالیات ها و بدهی های عمومی قبلی که پرداخت نشده است. بدهی عمومی بدهی است که صاحب شرکت به دولت بدهکار است. که شامل مالیات می شود.

شماره مرسیس در ترکیه

در سال 2006، سازمان عالی برنامه ریزی یک سیستم اطلاعات مرکزی را برای یکپارچه سازی اطلاعات اشخاص حقوقی و شرکت های ترکیه ایجاد کرد. این سیستم مرکزی در ترکیه به سیستم مرسیس (سیستم ثبت مرکزی) معروف است. و 19.04.2010. به صورت آزمایشی در اداره ثبت مرکزی شهر مرسین راه اندازی شد. پیش از این، سوابق شرکت از طریق دفاتر ثبت شرکت در دسترس بود.

این سیستم در تاریخ 1398/06/03 با پیشرفت تکنولوژی و بنا به نیاز به روز رسانی شده است.

استفاده از سیستم مرسیس در ترکیه

با داشتن شماره شرکت مرسیس می توانید به تمامی سوابق، وام ها و اطلاعات مربوط به آن شرکت دسترسی داشته باشید.

مالیات ثبت کسب و کار در ترکیه

یکی از مسائل مهم در ثبت شرکت بحث مالیات است. شما باید قوانین مالیات شرکت در ترکیه را بدانید. تا در حفظ شرکت دچار مشکل نشوید.

مالیات شرکت ها در ترکیه را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول مالیات بر درآمد و دسته دوم مالیات های مربوط به شبکه. مالیات بر درآمد در پایان هر سال مالی و بر اساس صورتحساب های صادر شده توسط شرکت محاسبه می شود. اگر باید هر سه ماه یکبار تعلیق را پرداخت کنید. مالیات بر اجاره محل شرکت، تعلیق حقوق کارکنان و مشاوران مالی از دسته دوم مالیات هایی است که باید هر سه ماه یکبار پرداخت شود.

برای شرکت های غیر فعال مالیات بر ارزش افزوده با ارائه اطلاعات ناقص در پایان سال تحمیل می شود.


[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 10 فروردين 1403 ] [ 15:48 ] [ محتوا گذار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]